Itthon is megjelentek a civil traffipaxok! Hogyan védekezhetünk ellene?
Most országszerte húsz olyan kocsival dolgoznak a rendőrök, amelyekről senki nem mondaná meg, hogy valójában mozgó traffipaxként működnek.
Így magyarázza a rendőrség a civil autók bevetését
Azt írták, hogy a menet közbeni mérésekre alkalmas kocsival nem kell a mért járművel azonos sebességgel, ugyanabban a sávban haladni.
Azért használnak jelöletlen kocsikat –
olvasható a közleményben
A járőrautókkal a mások életét is veszélybe sodró sofőröket kevésbé lehet kiszűrni, mert a szabályokat jellemzően csak addig tartják be,
amíg látják a rendőröket. Éppen ezért a rendőrség a balesetek megelőzésért kombináltan alkalmazza az álló és a menet közbeni méréseket.
Nem újdonság, hogy civil autókat is használnak ellenőrzésre, az viszont igen, hogy a baleseti helyzetre tekintettel április 16-án felújított és hitelesített Fáma Lézer készülékekkel szerelték fel a kocsikat. Megelőzésért kombináltan alkalmazza az álló és a menet közbeni méréseket. Ezek a mérő eszközök a sebességtúllépés dokumentálásán túl képesek más, menet közben elkövetett, a közlekedésbiztonságra veszélyes magatartások rögzítésére is.
A menet közbeni mérésekre alkalmas kocsival nem kell a mért járművel azonos sebességgel, ugyanabban a sávban haladni. A szabályszegésen ért járművet pedig ott állítják le, ahol azt biztonságosan meg lehet tenni, tehát autópálya leállósávjában nem. Amit érdemes tudni a Lézeres mérésről:
![]()
![]()
ProLaser III (Fama III) A lézeres traffipaxok működése a lézerfény terjedésének és visszaverődésének mérésén alapul. Erre utal az ilyen eszközök angol neve is: „LIDAR”, (LIght Detection And Ranging), vagyis lézer alapú távérzékelés). A lézeres mérőeszközök a radaros sebességméréseknél kifinomultabb technológiát képviselnek. Másodpercenként akár kétszázszor is képesek sebességet mérni, így pontosabban meghatározzák a mozgó gépjármű sebességét, mint a radaros eszközök. A lézeres mérőeszközök sorozatosan irányított, láthatatlan infravörös fénysugár impulzusokat bocsátanak ki egyenes vonalban. A lézeres jel hullámhossza 904 nanométer, viszont a működési frekvenciájuk mérőműszerenként eltérő. A kibocsátott jelek visszaverődnek a mozgó gépjárműről. A készülék a lézer jel terjedési sebességének ismeretében kiszámítja a gépjármű aktuális sebességét.
A fénysugár átmérője kúpszerűen nő a távolság függvényében (pl. PRO LASER III esetében 300 méteres távolságnál 0,9 m átmérőjű). A kibocsátott fénysugárimpulzusok száma (működési frekvencia) mérőeszköz-típusonként eltérő, ezért szükséges olyan lézeres védelem használata, amely ismeri az összes használatban lévő frekvenciát. A hatásos lézeres védelem a mérés pillanatától kezdve képes előre jelezni ezeket az impulzusokat, így lehetőséget biztosít a szükséges lassításra. A leggyakoribb mérési mód, a lézeres mérések ellen a legbiztosabb védelmet a lézerblokkolók nyújtják, amelyek a rendőrségi mérést érzékelve jeleznek, és pár másodpercig visszatartják a sebességjelet (a rendőr nem látja a sebességet), így biztonságosan korrigálható a jármű sebessége. Azoknak, akik megelégszenek a lézeres mérések előrejelzésével, és nem szeretnének lézerblokkolót használni, azoknak tudunk ajánlani profi beépíthető lézerdetektort.
![]()
Magyarországon többféle sebességmérési módot, sebességmérő készüléket használnak, melyek figyelésére eddig nem létezett olyan komplex megoldás, amely egyetlen termékben hatékony megoldást nyújtott volna. Ezt a piaci rést kihasználva született meg a kifejezetten a magyar piacra, magyar tervezők által, a magyar jogszabályoknak megfelelően kialakított KIYO ULTIMATE komplett traffipaxvédelmi rendszer. A KIYO ULTIMATE esztétikusan, rejtve beépíthető!
Egy hatékony traffipaxvédelmi rendszer összeállításához érdemes jól átgondolni,
személyre szabni a megvásárolni kívánt terméket.
Keressen fel minket, hogy szaktanácsadóink segítségével az Önnek
legmegfelelőbb megoldást tudjuk kialakítani.
Hivatalosan parkolósegéd berendezés
A magyar NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) által jóváhagyott e7 minősítés
(típusjóváhagyási bizonyítvány) alapján az eszköz, mint parkolósegéd,
Európa bármely országában hivatalosan beszerelhető a gépjárműbe,
és parkolósegédként használható. A csomagban mellékeljük a típusjóváhagyási plasztik kártyát,
hogy szükség esetén bemutatható legyen.