Ez az oldal cookie-kat (sütiket) használ a felhasználói élmény javítására. Az oldal használatával beleegyezik a cookie-k használatába.
Menü

Itthon is megjelentek a civil traffipaxok! Hogyan védekezhetünk ellene?


Most országszerte húsz olyan kocsival dolgoznak a rendőrök, amelyekről senki nem mondaná meg, hogy valójában mozgó traffipaxként működnek.

Így magyarázza a rendőrség a civil autók bevetését


Azt írták, hogy a menet közbeni mérésekre alkalmas kocsival nem kell a mért járművel azonos sebességgel, ugyanabban a sávban haladni.

Azért használnak jelöletlen kocsikat –
olvasható a közleményben 

 

A járőrautókkal a mások életét is veszélybe sodró sofőröket kevésbé lehet kiszűrni, mert a szabályokat jellemzően csak addig tartják be,

amíg látják a rendőröket. Éppen ezért a rendőrség a balesetek megelőzésért kombináltan alkalmazza az álló és a menet közbeni méréseket.



Nem újdonság, hogy civil autókat is használnak ellenőrzésre, az viszont igen, 
hogy a baleseti helyzetre tekintettel április 16-án felújított és hitelesített 
 Fáma Lézer készülékekkel szerelték fel a kocsikat.

Megelőzésért kombináltan alkalmazza az álló és a menet közbeni méréseket.
Ezek a mérő eszközök a sebességtúllépés dokumentálásán túl képesek más, menet közben elkövetett, 
a közlekedésbiztonságra veszélyes magatartások rögzítésére is.

 

A menet közbeni mérésekre alkalmas kocsival nem kell a mért járművel azonos sebességgel, 
ugyanabban a sávban haladni.
A szabályszegésen ért járművet pedig ott állítják le, ahol azt biztonságosan meg lehet tenni, 
tehát autópálya leállósávjában nem.


Amit érdemes tudni a Lézeres mérésről:  

  

       

ProLaser III (Fama III)

A lézeres traffipaxok működése a lézerfény terjedésének és visszaverődésének mérésén alapul. 
Erre utal az ilyen eszközök angol neve is:
 „LIDAR”, (LIght Detection And Ranging), vagyis lézer alapú távérzékelés).

A lézeres mérőeszközök a radaros sebességméréseknél kifinomultabb technológiát képviselnek. 
Másodpercenként akár kétszázszor is képesek 
sebességet mérni, így pontosabban meghatározzák a mozgó gépjármű sebességét, mint a radaros eszközök.
A lézeres mérőeszközök sorozatosan irányított, 
láthatatlan infravörös fénysugár impulzusokat bocsátanak ki egyenes vonalban. 
A lézeres jel hullámhossza 904 nanométer, viszont a működési frekvenciájuk mérőműszerenként eltérő. 
A kibocsátott jelek visszaverődnek a mozgó gépjárműről. 
A készülék a lézer jel terjedési sebességének ismeretében kiszámítja a gépjármű aktuális sebességét.


A fénysugár átmérője kúpszerűen nő a távolság függvényében 
(pl. PRO LASER III esetében 300 méteres távolságnál 0,9 m átmérőjű). 
A kibocsátott fénysugárimpulzusok száma (működési frekvencia) mérőeszköz-típusonként eltérő, 
ezért szükséges olyan lézeres védelem használata, 
amely ismeri az összes használatban lévő frekvenciát. A hatásos lézeres védelem a mérés pillanatától kezdve 
képes előre jelezni ezeket az impulzusokat, így lehetőséget biztosít a szükséges lassításra.

A leggyakoribb mérési mód, a lézeres mérések ellen a legbiztosabb védelmet 
a lézerblokkolók nyújtják, amelyek a rendőrségi mérést érzékelve jeleznek, 
és pár másodpercig visszatartják a sebességjelet 
(a rendőr nem látja a sebességet), így biztonságosan korrigálható a jármű sebessége. 
Azoknak, akik megelégszenek a lézeres mérések előrejelzésével, 
és nem szeretnének lézerblokkolót használni, 
azoknak tudunk ajánlani profi beépíthető lézerdetektort.





Magyarországon többféle sebességmérési módot, sebességmérő készüléket használnak, 
melyek figyelésére eddig nem létezett olyan komplex megoldás, amely egyetlen termékben 
hatékony megoldást nyújtott volna. Ezt a piaci rést kihasználva született meg a kifejezetten a magyar piacra, 
magyar tervezők által, a magyar jogszabályoknak megfelelően kialakított KIYO ULTIMATE komplett traffipaxvédelmi rendszer.

A KIYO ULTIMATE esztétikusan, rejtve beépíthető!

Egy hatékony traffipaxvédelmi rendszer összeállításához érdemes jól átgondolni,

személyre szabni a megvásárolni kívánt terméket.

Keressen fel minket, hogy szaktanácsadóink segítségével az Önnek

legmegfelelőbb megoldást tudjuk kialakítani.

 

Hivatalosan parkolósegéd berendezés

A magyar NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) által jóváhagyott e7 minősítés

(típusjóváhagyási bizonyítvány) alapján az eszköz, mint parkolósegéd,

Európa bármely országában hivatalosan beszerelhető a gépjárműbe,

és parkolósegédként használható. A csomagban mellékeljük a típusjóváhagyási plasztik kártyát,

hogy szükség esetén bemutatható legyen.

A készülék nem a gyorshajtás elősegítésére való, hanem a véletlen sebességtúllépés
következményeinek megelőzésére szolgál. Minden esetben tartsa be a sebességhatárokat,
és közlekedjen a látási és útviszonyoknak megfelelően!