PGT R800 radar- és lézerdetektor
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Cikkszám: | PGT-R800 |
Szállítási díj: | 1.524 Ft |
|
|
|
Leírás és Paraméterek
PGT R800 radar- és lézerdetektor
Az új mérőeszköz rajzával és “READY” jelzéssel ellátott készülékeink már képesek érzékelni a legújabb magyar mérőeszközt, amelyet KKEP – Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pont vagy ARH CAM-S1 néven ismerhetünk. A KKEP része a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózatnak, amelyről bővebben az alábbi linken olvashat:
VÉDA – Közúti Intelligens Kamerahálózat
Az új telepített kapu rajzával és “READY” jelzéssel ellátott készülékeink képesek előre jelezni a legújabb magyar mérőeszközt, amelyet Trafficspot azaz VÉDA kapu néven ismerhetünk. A telepített kapu része a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózatnak, amelyről bővebben az alábbi linken olvashat:
VÉDA – Közúti Intelligens Kamerahálózat
A készülék célja:
A PGT termékcsalád legnépszerűbb és legjobb ár-érték arányú radar- és lézerdetektora, amely kifejezetten az európai piacra készült és képes előre jelezni a legújabb ARH CAM-S1 traffipax lézerjelét is.
A készülék működése:
A PGT R800 egyszerűen beépíthető, csupán a szettben található tapadókorongos konzolt kell a szélvédőre rögzíteni, majd csatlakoztatni a szivargyújtóba a készülék tápellátását biztosító szivargyújtó csatlakozót..
A készülék üzembe helyezése:
A készüléket a gyújtás ráadásával tudjuk bekapcsolni. Az aktív állapotot hang és felvillanó fény is jelzi. Radaros vagy lézeres jel érzékelésekor a készüléken található kijelzőn megjelenik az érzékelt jel típusa, közben különböző tónusú hangjelzés hallható.
A készüléket használatba vétel előtt érdemes beállítani a részletes magyar nyelvű használati útmutató alapján. A készülék lehetőséget ad az EURO-X- és X-sáv, illetve a Ku-sáv ki- és bekapcsolására (a K- és Ka-sáv mindig bekapcsolt állapotban van).
A városi közlekedés során előforduló téves riasztások száma a CITY üzemmód használatával csökkenthető. A MUTE gomb megnyomásával az automata némítás funkciót kapcsolhatjuk be, amely a riasztást 5 másodpercig engedi. A főkapcsoló tekerésével a riasztás hangerejét állíthatjuk be.
Specifikáció:
- Euro-X-Sáv: 9.875 – 9.925 GHz
- X-Sáv: 10.500 – 10.550 GHz
- Ku-Sáv: 13.425 – 13.475 GHz
- K-sáv: 24.050 – 24.250 GHz
- Szuperszéles Ka-sáv: 33.400 – 36.000 GHz
- Lézerérzékelés (ARH CAM-S1 is.)
- EURO változat (Európában használt sávok érzékelése)
- Választható városi és autópálya üzemmód
- Választható automata némítási funkció
- Kijelző fényerejének állítási lehetősége
- Mérési jel erősségének jelzése
- Testre szabott beállítások automatikus mentése (belső memória)
- 360°-os védelem (körkörös radar és első-hátsó lézerérzékelés)
- Érzékeli a leggyakoribb radar és lézersávokat
- Választható radarsávok: EURO-X, X, Ku
- Ritkábban használt radarsávok esetén kikapcsolási lehetőség
- A világ egyik legkisebb detektora:”Compact Design”
Legális traffipaxvédelem radar- és lézerdetektorral
A 2012. szeptember 1-től érvényes új magyar törvényi szabályozás a következőket mondja ki:
„Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”
Ennek értelmében a radar- és lézerdetektorok használata nem tiltott. A radar- és lézerdetektorok akár több száz méterrel is előre tudják jelezni a sebességmérő eszközöket, így lehetőségünk van esetlegesen korrigálni a haladási sebességünket, 2012. szeptember 1-től továbbra is legálisan, mivel ezek az érzékelő termékek semmilyen körülmények között nem akadályozhatják vagy zavarhatják a hatósági ellenőrzést.
Akár hátulról, akár elölről mérik az autónkat, minden esetben előfordulhat, hogy az előttünk haladóról visszaverődik annyi „jel” (infravörös fény vagy radarhullám, amelyet a sebességmérő eszközök, traffipaxok használnak), amely elég lehet ahhoz, hogy figyelmeztessen minket a közúti sebességmérésre. Minél nagyobb érzékenységű eszközt választunk, annál nagyobb esélyünk van az észlelésre és sebességünk esetleges korrigálására!
Azoknak, akik nem elégszenek meg a lézeres mérések előjelzésével, hanem aktív védelmet szeretnének, lézerblokkolókat tudjuk ajánlani a radar- és lézerdetektorok mellé.
A szélvédőre szerelt detektorok lézerérzékelése
Korábban kézenfekvő megoldásnak tűnt egy szélvédőre helyezhető radar- és lézerdetektor használata a traffipaxokkal szembeni védelem céljából, azonban a legújabb rendőrségi mérőeszköz, az ARH CAM-S1 az elődeinél közelebbről és szűkebben mér, ezért a lézerjele nem minden esetben éri el a szélvédő magasságát, ahol a radar- és lézerdetektor található.
A szélvédőre helyezhető detektorok eredményesen alkalmazhatók a radaros mérőeszközök és a régebbi lézeres mérők előrejelzésére, viszont a közelről történő, alacsony lézeres mérések előrejelzéséhez érdemes kiegészíteni a már meglévő szélvédős detektorunkat rendszámtábla-keretbe szerelhető lézerérzékelővel vagy lézerblokkolóval.
MINDEN ESETBEN LASSÍTANI KELL!
Fixen telepített radaros traffipaxok ellen leghatékonyabban radar- és GPS detektorokkal védekezhetünk, viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ezek az eszközök nem blokkolják a bejövő jelet, hanem figyelmeztetnek a mérésre. Ezért minden esetben körültekintően lassítani kell, különben bírságra számíthatunk!
A gyártó és forgalmazó semmilyen felelősséget nem vállal a sebességhatár túllépéséből és/vagy a készülék használatából, vagy a szakszerűtlen beszereléséből adódó bármilyen jellegű büntetésért, kárért vagy bármely egyéb hátrányért. A készülék nem a gyorshajtás elősegítésére való, hanem a véletlen sebességtúllépés következményeinek megelőzésére szolgál. Minden esetben tartsa be a sebességhatárokat, és közlekedjen az látási és útviszonyoknak megfelelően! A radardetektor nem tévedhetetlen eszköz. Előfordulhatnak olyan szituációk, ahol későn vagy egyáltalán nem jelez bizonyos külső körülmények miatt. Ennek oka nem a készülék hibás működéséből adódik, hanem a fizika törvényszerűségére vezethető vissza. A lézerblokkolók blokkoló hatása általában a mérőeszköztől számított 150-2000 méteres távon belül a legeredményesebb.